Ik heb een NV245 tussenbak op mijn werkbank staan. Ik heb ook een extra tussenbakmotor. Dus ik heb de extra tussenbakmotor uit elkaar gehaald. Hij heeft vier secties:
Dus hier is de vraag voor jullie met QTII of QDII, krijgen jullie wat wielspin van voor naar achterassen in 4LO voor een zeer korte tijd voordat alle assen dezelfde snelheid draaien? Gebruikt Jeep het open en limited slip gedeelte van 4LO of gaan ze direct naar locked?
Het motordeel ervan is een simpele DC-borstelmotor met een tandwiel bevestigd aan het uiteinde van de as. Het tandwiel heeft ook een zeshoekige sectie.
De tweede sectie is een solenoĂŻde, veren en drie metalen schijven. Het middelste gat van de middelste schijf is zeshoekig om te passen bij de zeshoek op de motoras.
De derde sectie is drie sets planetaire tandwielen, een snelheidsreductie.
De vierde is een roterende sensor, vergelijkbaar met een roterende potentiometer
Ik heb de gedemonteerde motor op de NV245 tussenbak gezet met alleen de planetaire tandwielen en de tussenbak door zijn volledige bewegingsbereik geschakeld. Wat ik ontdekte is dat er echt een "open" 4HI is, een limited slip overgang naar "Locked" 4HI, (als het niet voor de solenoĂŻde en de zeshoeken was, kunnen de koppelingen de schakelas in locked 4HI terugdraaien). Neutraal in het midden, en dan een "open" 4LO, een limited slip overgang naar "Locked" 4LO (en nogmaals, de solenoĂŻde moet de tussenbak in positie vergrendelen, anders zou locked 4LO niet blijven).De tweede sectie is een solenoĂŻde, veren en drie metalen schijven. Het middelste gat van de middelste schijf is zeshoekig om te passen bij de zeshoek op de motoras.
De derde sectie is drie sets planetaire tandwielen, een snelheidsreductie.
De vierde is een roterende sensor, vergelijkbaar met een roterende potentiometer
Dus hier is de vraag voor jullie met QTII of QDII, krijgen jullie wat wielspin van voor naar achterassen in 4LO voor een zeer korte tijd voordat alle assen dezelfde snelheid draaien? Gebruikt Jeep het open en limited slip gedeelte van 4LO of gaan ze direct naar locked?