Jeep Enthusiast Forums banner

NV245 Transfercase-bediening

58K views 52 replies 14 participants last post by  Jeff2010  
#1 ·
Ik heb een NV245 tussenbak op mijn werkbank staan. Ik heb ook een extra tussenbakmotor. Dus ik heb de extra tussenbakmotor uit elkaar gehaald. Hij heeft vier secties:
Het motordeel ervan is een simpele DC-borstelmotor met een tandwiel bevestigd aan het uiteinde van de as. Het tandwiel heeft ook een zeshoekige sectie.
De tweede sectie is een solenoĂŻde, veren en drie metalen schijven. Het middelste gat van de middelste schijf is zeshoekig om te passen bij de zeshoek op de motoras.
De derde sectie is drie sets planetaire tandwielen, een snelheidsreductie.
De vierde is een roterende sensor, vergelijkbaar met een roterende potentiometer​
Ik heb de gedemonteerde motor op de NV245 tussenbak gezet met alleen de planetaire tandwielen en de tussenbak door zijn volledige bewegingsbereik geschakeld. Wat ik ontdekte is dat er echt een "open" 4HI is, een limited slip overgang naar "Locked" 4HI, (als het niet voor de solenoĂŻde en de zeshoeken was, kunnen de koppelingen de schakelas in locked 4HI terugdraaien). Neutraal in het midden, en dan een "open" 4LO, een limited slip overgang naar "Locked" 4LO (en nogmaals, de solenoĂŻde moet de tussenbak in positie vergrendelen, anders zou locked 4LO niet blijven).

Dus hier is de vraag voor jullie met QTII of QDII, krijgen jullie wat wielspin van voor naar achterassen in 4LO voor een zeer korte tijd voordat alle assen dezelfde snelheid draaien? Gebruikt Jeep het open en limited slip gedeelte van 4LO of gaan ze direct naar locked?

#2 ·
Dit is diepgaand. Ik ben benieuwd naar de antwoorden.:popCorn:

#4 ·
cmdrjim said:
HĂ© Cricket, het doet me geloven dat ik mogelijk een transfercase-bediening en mogelijk een versnellingsveranderingsapparaat kan bedenken. Tenzij de HyperTech daarvoor werkt?
Ik weet niet of dit iets met je laatste antwoord te maken heeft. Maar toen ik laatst met Mr. Boh afsprak, zei hij dat een jeep-tech (..mogelijk op deze site...) een 4x4 aan/uit-schakelaar in een wk had geĂŻnstalleerd... wat betekent dat het 2-wielaandrijving was als hij het wilde. Daar dacht ik aan toen je xcase-bediening zei. PM Mr.Boh, hij zei dat hij je thread heeft gevolgd, dus hij zou bereid moeten zijn om te helpen. Hij zat vol kennis toen ik met hem sprak.

Verzonden vanaf mijn duimen.

#15 ·
Ik weet niet of dit iets met je laatste antwoord te maken heeft. Maar toen ik laatst met Mr. Boh afsprak, zei hij dat een jeep tech (..mogelijk op deze site...) een 4x4 aan/uit-schakelaar in een wk had geĂŻnstalleerd...wat betekent dat hij 2-wielaandrijving had als hij dat wilde. Dat is wat ik dacht toen je xcase control zei. Stuur Mr. Boh een pm, hij zei dat hij je thread heeft bekeken, dus hij zou bereid moeten zijn om te helpen. Hij zat vol kennis toen ik met hem sprak.

Hier is de link. Zijn schermnaam is Blown7 en hij kan je Jeep zo programmeren dat hij zowat alles kan. Schakelaar is $1000 plus de kosten om je Jeep naar hem toe te krijgen. Kijk naar post #122.
http://www.jeepforum.com/forum/f67/crd-regear-3-73-3-21-completed-1127766/index9.html

#5 ·
Dan, heeft hij het op een SRT WK geĂŻnstalleerd? Veel mensen hebben de 2WD-schakelaar op de SRT's gezet en ik ben verdomd als ze geen rubber kunnen leggen.

#7 ·
Uit de Service Manual, ik denk dat het de vraag over LO beantwoordt:

De NV245-transfereenheid biedt Full-Time Active Four-Wheel Drive voor optimale tractie in een breed scala aan omstandigheden en wordt gebruikt in Quadra-TracT II- en Quadra-DriveT II-systemen. Het centrale differentieel van de transfereenheid verdeelt het koppel voor 48 procent over de vooras en voor 52 procent over de achteras, samen met een elektronisch gestuurde koppelingsset die is gekoppeld aan het centrale differentieel voor koppelverdeling. De NV245-elektronica biedt een actief systeem omdat het slip kan anticiperen en voorkomen. De transfereenheid kan 100 procent van het koppel herverdelen naar de voor- of achteras, afhankelijk van de behoefte. Voor extra tractie bij het overbruggen van steile hellingen, ruw terrein of extreem gladde/slechte tractieoppervlakken bij lage snelheden, kan de transfereenheid worden overgeschakeld naar 4WD Low, waardoor het motorkoppel 2,72 keer wordt vermenigvuldigd en de koppelingsset wordt vergrendeld voor maximale tractie te allen tijde. De neutrale modus maakt het mogelijk om het voertuig plat achter een ander voertuig te slepen.
Elektrisch schakelen wordt bereikt met een T-hendel transfereenheidhendel in de schakelunit om vereenvoudigde bediening en positieve inschakeling van 4 Low te bieden. Er is een drukknop voorzien om de transfereenheid in Neutraal te schakelen

#8 ·
Denk je dat het vergrendelt voor 4HI wanneer er wielslip wordt gedetecteerd? Werken de wielsnelheidssensoren met de in- en uitgang op de transmissie om de tussenbakmotor van "open" naar "vergrendeld" te laten gaan in 4HI?

#9 ·
Denk je dat het vergrendelt voor 4HI wanneer wielslip wordt gedetecteerd?
Ik denk dat het vergrendelt, maar alleen even in 4HI, omdat het wielslip van de voor- naar de achteras ziet.

Werken de wielsnelheidssensoren met de in- en uitvoer op de transmissie om de tussenbakmotor van "open" naar "vergrendeld" te laten gaan in 4HI?
Ja, daar ben ik zeker van. Als het wielslip op één as links of rechts detecteert, remt het het draaiende wiel af. Als het wielslip van voor naar achter detecteert, past het de koppelingsdruk van de tussenbak toe tot het punt van vergrendeling indien nodig.

In de handleiding zijn de wielsensoren rechtstreeks aangesloten op de ABS-regeleenheid, maar ik ben er zeker van dat de Jeep deze sensoren, de motortoerentallen en de transmissiesnelheid bewaakt om te bepalen wat er moet worden toegepast.

#10 ·
Zou het plaatsen van een 2WD-schakelaar helpen met iets in verband met de kilometerstand? Ik zou erin geĂŻnteresseerd zijn om het te doen als je er een soort winst van zou kunnen zien.

#11 ·
ogie said:
Zou het plaatsen van een 2wd-schakelaar helpen met iets in verband met de kilometerstand? Ik zou erin geĂŻnteresseerd zijn om het te doen als je er een soort winst van zou kunnen zien.
Het zou helpen omdat de motor eigenlijk geen vermogen naar de voorwielen stuurt. De heer Boh zei toen hij met de man sprak dat het ongeveer 2000 dollar zou zijn.

#12 ·
Het zou helpen, want de motor zet de kracht niet echt op de voorwielen. De heer Boh zei toen hij met de man sprak dat het ongeveer 2000 dollar zou zijn..

Dat is een beetje prijzig voor een schakelaar, er moet meer aan de hand zijn dan alleen een schakelaar.

#14 ·
Natuurlijk. Ik denk dat hij de xcase en de schakelaar moet afbreken of versnellingen moet toevoegen of aftrekken...mijn gok is arbeidsintensief en dure onderdelen...

Dus niet echt de moeite waard. Check. Bedankt voor de info.

#16 ·
De binnenkant van een tussenbakmotor/sensor:

Bovenaan, 12Vdc borstel omkeermotor
Onderaan het anker van de motor bevindt zich de 12Vdc vergrendelingssolenoĂŻde met koppelingsplaten
Vervolgens 3 sets planetaire tandwielen,
En onder de tandwielen zit een 3-draads roterende positiesensor.

Bestuurbaar buiten de FDCM? Ik denk het wel. Mogelijk een andere route om een QT2-tussenbak toe te voegen aan een QT1.
Zou iemand geĂŻnteresseerd zijn in een zwarte doos om dit te doen?

Attachments

#17 · (Edited)
Ik ben me aan het klaarmaken om mijn NV245-transfercase in mijn XK te installeren. Ik heb mijn programma en controller de afgelopen weken op de testbank getest met uitstekende resultaten. Zeer consistente resultaten bij het schakelen van de transfercase tussen alle posities. Het vertrouwen is groot dat het zal werken. De enige zorg die ik heb, is het gooien van een versnellingsfoutcode in de Low- of Low Loc-positie, wat ik binnenkort zal ontdekken, en ik geloof dat ik daar een oplossing voor heb als het zich voordoet.
Ik gebruik de standaard "T-Handle" transfercase-schakelaar, die er standaard uit zal zien. Ik heb ook een "Key" om de controller en modules in te schakelen. Het is mijn bedoeling dat deze controller volledig uit staat, zonder stroom, tijdens het rijden "On Road". Off Road zou je hem inschakelen en zou hij volledige handmatige controle over de transfercase bieden. Waarom geen eenvoudige verbinding om te schakelen, omdat deze transfercase koppelingsplaten gebruikt om high en low te vergrendelen en het koppel van de motor nodig heeft om druk uit te oefenen en deze daar vast te houden met een rem.
Hieronder staat de manier waarop ik het zie werken, ruwe schets:

Transfercase-modusselectie.

Alleen offroad-gebruik.

De procedure om te schakelen (moduspositie selecteren) is als volgt:

1. Zet eerst de stroom naar de controller aan met de Keyed Power Switch door deze met de klok mee te draaien.

2. Druk het rempedaal van het voertuig in.

3. Zet de transmissie in Neutraal of Park.

4. Gebruik een pen of ander puntig gereedschap om de Mode "Pen" Switch volledig naar beneden te drukken en los te laten. (Dit plaatst de controller in de selectiemodus) Het "N"-indicatorlampje gaat continu branden om te bevestigen dat de controller in de selectiemodus staat.

5. Til vervolgens de Mode Select T-Handle volledig omhoog en omlaag het aantal keren dat nodig is voor de modus die u wilt gebruiken.
  • High Loc = 1 keer tellen
  • High = 2 keer tellen
  • Neutraal = 3 keer tellen
  • Low = 4 keer tellen
  • Low Loc = 5 keer tellen

6. Nadat u uw selectie hebt gemaakt, drukt u de Mode "Pen" Switch volledig naar beneden en laat u deze los. Dit vergrendelt uw moduspositie-selectie en zet de transfercasemotor aan, die de transfercase naar de door u geselecteerde positie schakelt.

7. Zodra de transfercase is geschakeld, knippert het "N"-indicatorlampje de transfercase-moduspositie.
"N"-indicatorlampje knippert de volgende codes.
  • High Loc = Licht aan, dan uit gedurende 2 seconden
  • High = Licht aan, licht uit gedurende een telling van 2, dan uit gedurende 2 seconden
  • Neutraal = Licht aan, licht uit gedurende een telling van 3, dan uit gedurende 2 seconden
  • Low = Licht aan, licht uit gedurende een telling van 4, dan uit gedurende 2 seconden
  • Low Loc = Licht aan, licht uit gedurende een telling van 5, dan uit gedurende 2 seconden
Als u een continu snel knipperend lampje ziet, is er een fout opgetreden bij het schakelen van de transfercase. Raadpleeg de sectie Foutcode.

8. Nadat de transfercase het schakelen naar uw modusselectie heeft voltooid en u hebt bevestigd dat het "N"-indicatorlampje de juiste code heeft geknipperd, kunt u de stroom naar de controller uitschakelen met de Keyed Power Switch.

9. Zet uw transmissie terug uit Neutraal of Park.

Speciale functies van de Transfercase T-Switch

Alleen offroad-gebruik.

Met deze controller alleen voor offroad-gebruik is er een optie om de stroom aan te laten tijdens offroad-gebruik.
Als u ervoor kiest om de stroom aan te laten tijdens offroad-gebruik, zijn er twee extra functies beschikbaar.

Deze opties zijn:
  • High naar High Loc schakelen (on the fly)
  • Low naar Low Loc schakelen (on the fly)

Bij deze twee opties is het niet nodig om de remmen te gebruiken, de transmissie in Neutraal of Park te zetten of de Mode "Pen" Switch in te drukken om de Modusposities te schakelen. Dit kan worden gedaan omdat de transfercase niet over de neutrale positie van de transfercase hoeft te gaan om naar de andere moduspositie te gaan.

1. De procedure is om de Mode Select T-Handle volledig omhoog te brengen en deze 2 seconden omhoog te houden en deze vervolgens weer naar beneden te laten zakken. Als u in High stond, wordt de transfercase naar High Loc geschakeld en vice versa. Als u in Low Loc stond, wordt de transfercase naar Low geschakeld en vice versa.

2. Controleer na gebruik van de Mode Select T-Handle altijd de transfercase-positie door te bevestigen dat het "N"-lampje correct knippert voor de geselecteerde Moduspositie.

Deze functie is zeer effectief voor het navigeren over krappe paden. Voorbeeld: Gebruik Low om gemakkelijker te kunnen draaien en minder slijtage aan de aandrijflijn in gemakkelijkere en/of krappere draaigebieden, en wanneer u een sectie tegenkomt die maximale tractie vereist, kan de Mode Select T-Handle worden gebruikt om de transfercase naar Low Loc te schakelen. Zodra de sectie is voltooid, schakelt u de transfercase eenvoudig terug naar Low. Zelfde voorbeeld maar alleen High en High Loc gebruiken indien nodig.

Sectie Foutcode

Als de transfercase-schakelmotor de geselecteerde Moduspositie niet kan voltooien, knippert het "N"-indicatorlampje snel en continu. De belangrijkste reden voor het verschijnen van deze fout is dat bij het oversteken van neutraal de transfercase-tandwielen niet correct zijn uitgelijnd om volledige inschakeling mogelijk te maken. Dit betekent dat de transfercase tussen posities vastzit.

De procedure om deze fout te corrigeren is:
1. Zet de stroom naar de controller uit met de Keyed Power Switch. Wacht 5 seconden en zet de stroom weer aan, dit reset de foutcode van de controller.

2. Gebruik vervolgens de Mode Select-procedure om de transfercase terug te schakelen naar de oorspronkelijke Moduspositie.

3. Zet het voertuig in Drive of Reverse en beweeg het voertuig iets om de transfercase-tandwielen opnieuw te faseren.

4. Volg vervolgens de Mode Select-procedure om te schakelen naar de Moduspositie die u selecteerde.

Als dit het probleem na een paar pogingen niet oplost, zijn de andere mogelijke oorzaken voor deze fout: geen stroom naar de transfercasemotorrem of -motor en/of een defecte transfercasemotor. Zie Problemen oplossen van elektrische onderdelen.

Waarom de stroomtoets, rem, neutraal en Mode "Pen" Switch? Het is om ervoor te zorgen dat er geen onbedoeld gebruik of schakelen van de transfercase is, tenzij u zich volledig bewust bent van wat u van plan bent te doen.
Veiligheid eerst.

Attachments

#19 ·
Ik ben blij met hoe mijn jeep off-road werkt. Ik denk gewoon dat 2wd fijn zou zijn om te hebben.
Het is bedoeld voor 3.7L V6 QT1-bezitters zoals ik. Ik weet zeker dat je blij bent met QT2. Als je 2wd wilt, was er eerder in deze thread een bericht daarover. Heb je geprobeerd je tractiecontrole uit te schakelen? Ik heb met deze QT2-transmissie gewerkt en heb helemaal geen "2wd"-positie gevonden.

#21 ·
Om de Transfercase Select Switch te monteren, moeten een paar gaten worden geboord aan de onderkant van de Shifter-opslagruimte. En een gat voor de Switch Plug om in de achterkant van de Switch te steken.
Ik denk dat ik een sjabloon voor deze gaten kan maken.

Attachments

#22 ·
Hier is de Transfercase Selector Switch gemonteerd en aangesloten op de standaard bedrading. Mijn XK had deze bedrading al. Maar het moet worden aangepast om te werken met mijn controller.

Attachments

#23 ·
Hier is de gewijzigde bedrading, pinnen 1, 2 & 3 zijn doorgesneden en bedraad om naar mijn controller te lopen. Let op: ik heb alle verbindingen gesoldeerd en met krimpkous afgedicht en de afgesneden uiteinden van de kabelboom die niet gebruikt zullen worden, afgedicht. Ik heb deze draden langs de standaard kabelboom gelegd met tie-wraps. Alle wijzigingen onder de console zijn voltooid.
De volgende stap is het maken van het paneel om de twee modules en relais te monteren die de Transfercase Motor van stroom voorzien en aansturen, die onder de achterbank aan de passagierszijde komt.
Daarna worden de draden tussen de twee gebieden gelegd, de contactsleutelschakelaar toegevoegd en de Transfercase getest voordat deze daadwerkelijk wordt geĂŻnstalleerd. Stap voor stap.

Attachments

#25 ·
Ik vind het idee om de standaard selector switch van de transfercase te gebruiken erg leuk, maar ik zou eventueel een paar aftermarket switches kunnen installeren om hetzelfde te doen. Als mensen geĂŻnteresseerd zijn.
Het is misschien wat goedkoper, met twee schakelaars, maar er is meer bedrading nodig.
De Transfer-case Selector Switch #56050139AF kost online $40,39.

#26 ·
Weer een stap dichterbij. Onder de achterstoelen van de Commander bevinden zich twee kleine ruimtes die bedekt zijn met een kleeddeksel. Aan de bestuurderskant bevindt zich de FDCM en de parkeercontrolemodule. Aan de passagierskant is de mijne leeg en biedt het een perfecte plek om de relais en spanningsregelaars te monteren. De volgende stap is het aarden van het paneel, het leveren van stroom en het definitief aansluiten van de draden op de controller onder het dashboard.

Attachments

#27 ·
Als jullie je allemaal van vroeger herinneren, werd ik in de idee gewiegd dat een Jeep-dealer of Jeep zelf mijn QT1 naar QT2 kon upgraden. Ik verzamelde alle onderdelen om dat te doen. Zelfs tot het punt van het verwisselen van de middenonderframe kabelboom.
Natuurlijk is de Jeep Dealer of Jeep niet gebeurd. En daarom ben ik hier.
Verder gaan. Met die nieuwe kabelboom zijn er aansluitingen onder mijn achterbank voor de FDCM en onder de Jeep de aansluiting voor de tussenbakmotor. Ja, je raadt het al, ik heb de kabelboom onder mijn achterbank aangesloten. Dit geeft me alle aansluitingen in de jeep.
Als iemand anders dit echter zou doen, is er een grote grommet onder datzelfde gebied onder de achterbank, waar draden doorheen kunnen worden gebracht en afgedicht. Je zou een sloop WK of XK met QT2 of QD2 kunnen vinden en de tussenbakmotorverbinding van een van hen kunnen krijgen. Of in het ergste geval een reparatie-insteekconnector van Jeep kopen. Onderdeelnummer #68040504AA

#28 ·
Heb dit even snel gelezen, zal het dieper moeten bekijken!

Ik wil proberen de tussenbak in de hoge stand te vergrendelen, voornamelijk zodat hij nog kan rijden als een cv- of aandrijfas kapot is (ik heb de QDII). Is het mogelijk om dit eenvoudig te doen?

Dave

#29 ·
Dat is een goede vraag. Met een paar relais en een spanningsregelaar weet ik dat het mogelijk is om de tussenbakmotor zo aan te sturen dat deze in de richting van Hi "Loc" vastloopt, de stroomtoevoer naar de motor en naar de motor (koppeling/rem) wordt afgesloten. Maar houd er ook rekening mee dat het geen volledige vergrendeling is. Er wordt druk uitgeoefend op de koppelingsplaten.
Hier is de echte vraag. Als je de Final Drive Control omzeilt en Hi Loc forceert, wat doet de FDCM er dan mee als je begint te rijden? Zet hij hem terug op hi omdat er geen slip wordt gedetecteerd bij de wielen?
Zal het fouten veroorzaken en je in een soort "Limp Mode" zetten? Niet zeker?
Houd er rekening mee dat mijn XK QT1 heeft, dus er is geen FDCM en de Jeep weet eigenlijk niet dat ik een QT2-tussenbak heb geplaatst, tenzij ik in Low sta. Ik weet niet zeker of het foutcodes, versnellingsverhouding, etc. zal gooien. Ik denk wel dat ik na het lezen van de servicehandleiding in Low in de 1e versnelling kan blijven en bij snelheden onder de 25 mph en dat het niet zal gebeuren, maar we zullen zien. Ik hoop het dit weekend te kunnen installeren.

#30 ·
Nou, technisch gezien zit hij in de Jeep, in de achterste laadruimte :p Maar hij is allemaal elektrisch aangesloten en functioneert net als toen ik hem op de testbank testte. Dat betekent dus dat de elektronica die in de Jeep is bedraad, werkt!

#31 ·
cmdrjim said:
Ik heb de transfercase in mijn Jeep!

Nou, technisch gezien zit hij in de Jeep, in de achterste laadruimte :p
Maar hij is allemaal elektrisch aangesloten en functioneert net als toen ik hem op de werkbank testte.
Dus dat betekent dat de elektronica die in de Jeep is bedraad, werkt!
Dat is geweldig man, ik kan niet wachten om het te zien werken