Ik zie een paar threads over slepen, maar slechts een paar mensen die de WK2 echt hebben getest. Mijn vrouw en ik hebben het erover om een caravan te kopen, dus ik wilde zien hoe de WK2 echt met gewicht omgaat. We hebben veel SUV's gehad die beweren te slepen (spec hier invoegen) en sommigen deden het heel goed en anderen worstelden met de helft van wat de fabrikant aanbeveelde. Dus huurden we een U-Haul-autotransporter (2200 lbs leeg) en zetten de 08 Mitsubishi Outlander van mijn vrouw erop (5000 lbs bruto). Ik dacht dat dat ons rond de limiet van 7200 lbs zou brengen, en de aanhanger heeft geen slingeringcontrole, geen gewichtsverdeling en oploopremmen. Echt een substandaard opstelling. De totale lengte van de aanhanger was 15 voet.
De Jeep is een 2012 GC Overland Summit met 5.7 en klasse IV trekhaak (luchtvering, grote remmen, 3.45 versnellingen, bla bla bla, jullie kennen die specificaties waarschijnlijk al.)
De luchtvering nivelleerde alles mooi. Ik bleef de hele tijd in sleep/transport. In de stad sleepte hij geweldig. Had geen moeite om in beweging te komen, geen probleem met remmen, de rit was nog steeds soepel. Het enige vervelende was het luisteren naar het krakende oploopremmechanisme, maar dat is niet de schuld van de jeep.
Op de snelweg sleepte hij nog steeds geweldig. Hij haalde gemakkelijk 60 en 65. Ik kon de cruise control op 60 mph zetten en hij hield hem daar op hellingen en grotere heuvels. Het toerental bleef laag tijdens het cruisen, rond de 1800-2000. Dan omhoog naar 2500 voor de heuvels. Er was maar één keer dat ik vastzat achter een auto die 50 mph een steile heuvel op reed en de auto vertrok. De Jeep had het moeilijk om op die heuvel te herstellen. Hij kwam wel weer op 60, maar hij schakelde een paar versnellingen terug om dat te doen. Had geen slingeringproblemen, maar een vrachtwagen verraste me met zijn drukgolf toen hij passeerde. Er was een stuk betonnen snelweg dat die uitzettingsgaten had, en dat startte een trekkend/harmonisch effect van de aanhanger. Het stopte zodra we weer op asfalt waren. Ik denk dat een gewichtsverdelingskoppeling dat symptoom zou helpen. We reden gemiddeld 11,8 mpg, wat best goed is, aangezien ik maar 15,5-16 mpg haal op mijn dagelijkse ritten. Ik kan me voorstellen dat een caravan waarschijnlijk slechtere mpg zal halen dan dat.
Het enige waar deze test me niet echt mee helpt, is het windzeileffect dat een hoge, platte caravan heeft. Ik heb al een Hensley Arrow WD/slingeringkoppeling die ik van plan ben te gebruiken, en we kijken naar aanhangers tussen 19-26ft. Ik voel me een beetje ongemakkelijk op 26ft vanwege de korte wielbasis, maar wat het gewicht betreft, lijkt de Jeep er prima mee om te gaan. Ik had nooit het gevoel dat ik hem te veel vroeg.
Ik hoop dat deze informatie iemand helpt, het is wat ik zocht toen ik benieuwd was naar slepen.
De Jeep is een 2012 GC Overland Summit met 5.7 en klasse IV trekhaak (luchtvering, grote remmen, 3.45 versnellingen, bla bla bla, jullie kennen die specificaties waarschijnlijk al.)
De luchtvering nivelleerde alles mooi. Ik bleef de hele tijd in sleep/transport. In de stad sleepte hij geweldig. Had geen moeite om in beweging te komen, geen probleem met remmen, de rit was nog steeds soepel. Het enige vervelende was het luisteren naar het krakende oploopremmechanisme, maar dat is niet de schuld van de jeep.
Op de snelweg sleepte hij nog steeds geweldig. Hij haalde gemakkelijk 60 en 65. Ik kon de cruise control op 60 mph zetten en hij hield hem daar op hellingen en grotere heuvels. Het toerental bleef laag tijdens het cruisen, rond de 1800-2000. Dan omhoog naar 2500 voor de heuvels. Er was maar één keer dat ik vastzat achter een auto die 50 mph een steile heuvel op reed en de auto vertrok. De Jeep had het moeilijk om op die heuvel te herstellen. Hij kwam wel weer op 60, maar hij schakelde een paar versnellingen terug om dat te doen. Had geen slingeringproblemen, maar een vrachtwagen verraste me met zijn drukgolf toen hij passeerde. Er was een stuk betonnen snelweg dat die uitzettingsgaten had, en dat startte een trekkend/harmonisch effect van de aanhanger. Het stopte zodra we weer op asfalt waren. Ik denk dat een gewichtsverdelingskoppeling dat symptoom zou helpen. We reden gemiddeld 11,8 mpg, wat best goed is, aangezien ik maar 15,5-16 mpg haal op mijn dagelijkse ritten. Ik kan me voorstellen dat een caravan waarschijnlijk slechtere mpg zal halen dan dat.
Het enige waar deze test me niet echt mee helpt, is het windzeileffect dat een hoge, platte caravan heeft. Ik heb al een Hensley Arrow WD/slingeringkoppeling die ik van plan ben te gebruiken, en we kijken naar aanhangers tussen 19-26ft. Ik voel me een beetje ongemakkelijk op 26ft vanwege de korte wielbasis, maar wat het gewicht betreft, lijkt de Jeep er prima mee om te gaan. Ik had nooit het gevoel dat ik hem te veel vroeg.
Ik hoop dat deze informatie iemand helpt, het is wat ik zocht toen ik benieuwd was naar slepen.