Jeep Enthusiast Forums banner

Mijn sleepervaring met de Grand Cherokee uit 2012

48K views 31 replies 23 participants last post by  alexp17970  
#1 ·
Ik zie een paar threads over slepen, maar slechts een paar mensen die de WK2 echt hebben getest. Mijn vrouw en ik hebben het erover om een ​​caravan te kopen, dus ik wilde zien hoe de WK2 echt met gewicht omgaat. We hebben veel SUV's gehad die beweren te slepen (spec hier invoegen) en sommigen deden het heel goed en anderen worstelden met de helft van wat de fabrikant aanbeveelde. Dus huurden we een U-Haul-autotransporter (2200 lbs leeg) en zetten de 08 Mitsubishi Outlander van mijn vrouw erop (5000 lbs bruto). Ik dacht dat dat ons rond de limiet van 7200 lbs zou brengen, en de aanhanger heeft geen slingeringcontrole, geen gewichtsverdeling en oploopremmen. Echt een substandaard opstelling. De totale lengte van de aanhanger was 15 voet.

De Jeep is een 2012 GC Overland Summit met 5.7 en klasse IV trekhaak (luchtvering, grote remmen, 3.45 versnellingen, bla bla bla, jullie kennen die specificaties waarschijnlijk al.)

De luchtvering nivelleerde alles mooi. Ik bleef de hele tijd in sleep/transport. In de stad sleepte hij geweldig. Had geen moeite om in beweging te komen, geen probleem met remmen, de rit was nog steeds soepel. Het enige vervelende was het luisteren naar het krakende oploopremmechanisme, maar dat is niet de schuld van de jeep.

Op de snelweg sleepte hij nog steeds geweldig. Hij haalde gemakkelijk 60 en 65. Ik kon de cruise control op 60 mph zetten en hij hield hem daar op hellingen en grotere heuvels. Het toerental bleef laag tijdens het cruisen, rond de 1800-2000. Dan omhoog naar 2500 voor de heuvels. Er was maar één keer dat ik vastzat achter een auto die 50 mph een steile heuvel op reed en de auto vertrok. De Jeep had het moeilijk om op die heuvel te herstellen. Hij kwam wel weer op 60, maar hij schakelde een paar versnellingen terug om dat te doen. Had geen slingeringproblemen, maar een vrachtwagen verraste me met zijn drukgolf toen hij passeerde. Er was een stuk betonnen snelweg dat die uitzettingsgaten had, en dat startte een trekkend/harmonisch effect van de aanhanger. Het stopte zodra we weer op asfalt waren. Ik denk dat een gewichtsverdelingskoppeling dat symptoom zou helpen. We reden gemiddeld 11,8 mpg, wat best goed is, aangezien ik maar 15,5-16 mpg haal op mijn dagelijkse ritten. Ik kan me voorstellen dat een caravan waarschijnlijk slechtere mpg zal halen dan dat.

Het enige waar deze test me niet echt mee helpt, is het windzeileffect dat een hoge, platte caravan heeft. Ik heb al een Hensley Arrow WD/slingeringkoppeling die ik van plan ben te gebruiken, en we kijken naar aanhangers tussen 19-26ft. Ik voel me een beetje ongemakkelijk op 26ft vanwege de korte wielbasis, maar wat het gewicht betreft, lijkt de Jeep er prima mee om te gaan. Ik had nooit het gevoel dat ik hem te veel vroeg.

Ik hoop dat deze informatie iemand helpt, het is wat ik zocht toen ik benieuwd was naar slepen.

Attachments

#2 ·
Bedankt daarvoor! Een van de redenen waarom ik binnenkort mijn eigen Grand Cherokee Overland Summit met de V8 ga kopen, is de toekomstige behoefte aan slepen. In mijn geval paarden. Je bericht is erg nuttig om me ervan te verzekeren dat de Jeep voor mijn beperkte, lokale behoeften zal doen wat ik wil, aangezien ik geen interesse heb om een grote, stoere, dure "truck" te kopen om dat te doen.

#4 ·
Bedankt voor de informatie. In mijn ervaring zijn Grand Cherokees goede trekvoertuigen geweest en de nieuwste generatie is waarschijnlijk de beste. We hebben een 19' Airstream (ongeveer 4.500 lbs), die we voorheen trokken met een 2007 Overland (V8, trekhaakpakket) en hij presteerde redelijk goed op westkusttrips door CA, OR, WA, NV, UT en NV. We hebben nu een 2012 Overland Summit vergelijkbaar met die van u (V8, trekhaakpakket) en hij presteert zelfs beter, voornamelijk door de langere/bredere wielbasis, QuaraLift luchtvering, nieuwe 6-versnellingsbak en low profile 20" wielen. U zou geen problemen moeten hebben binnen de Jeep-specificaties (7.200 lbs voor V8 4X4), maar een remcontroller en gewichtsverdelingskoppeling zijn vereisten voor grotere aanhangers.

#5 ·
Mooie recensie. Had je de Outlander vol met bagage/dozen tot aan het dak? Zeker niet komt hij in de buurt van 5000 lbs zonder zijn maximale capaciteit te bereiken. Een AWD weegt 3800 lbs. Bruto gewicht = beladen met alle passagiers en bagage. Hoe ver was je reis? Zou het uiteindelijk goedkoper zijn geweest om ze allebei apart te rijden?

#7 ·
Had je de Outlander vol met bagage/dozen tot aan het dak? Nee, hij komt niet in de buurt van 5000 lbs zonder zijn maximale capaciteit te bereiken. Een AWD weegt 3800 lbs. Brutogewicht = beladen met alle passagiers en bagage.
Dit is een XLS-model, de enige functie die het niet heeft is AWD. Hij weegt 3637 lbs, dus hoewel ik hem heb verzwaard met wat spullen uit mijn werkplaats, kwam ik waarschijnlijk net iets boven de 4000 lbs uit.

Hoe ver was je reis? Zou het uiteindelijk goedkoper zijn geweest om ze allebei apart te rijden?
Ik denk dat je terug moet gaan en de tweede zin van mijn oorspronkelijke bericht moet lezen, je hebt de hele reden gemist waarom ik dit deed. :confused:

#9 ·
Bedankt voor het delen van uw ervaring.
We overwegen al een tijdje een reisaanhanger - we zijn nog steeds aan het onderzoeken en de financiën aan het uitzoeken. We hebben een 5e wiel overwogen, maar degene die we bekeken, vereist een pick-up van 1 ton - dat is nog eens $50.000 :eek:
We zijn weer terug op aarde en bekijken nu iets dat we met de GC kunnen trekken.

#10 ·
Ik heb een zitmaaier met de mijne gesleept -- 7 mijl over zijstraten. Telt dat? Het is eigenlijk de eerste keer dat ik ooit iets met mijn eigen voertuigen heb gesleept. Ik heb veel vervoerd, maar pas dit jaar gesleept. Het was fijn om de trekhaak te hebben toen ik hem nodig had (afgezien van de krakende/jammerende schokdempers).

#13 ·
Nou, we hebben uiteindelijk een trailer gekocht. We keken naar een 26' Outback die 5185 lbs droog woog. Hij was iets langer en zwaarder dan ik comfortabel vond om te trekken met de korte wielbasis van de JGC. We hebben gekozen voor een gebruikte 23' Jayco X23B hybride trailer. De bedden klappen uit het uiteinde en zijn bedekt met canvas zoals een pop-up. Hij weegt slechts 4100 lbs droog, nog geen mening over hoe hij trekt, want we halen hem zaterdag op. Ik laat het je dan weten!

Attachments

#17 ·
Nou, we hebben uiteindelijk een trailer gekocht. We keken naar een 26' Outback die 5185 lbs droog woog. Hij was iets langer en zwaarder dan ik comfortabel vond om te trekken met de korte wielbasis van de JGC. We hebben gekozen voor een gebruikte 23' Jayco X23B hybride trailer. De bedden klappen uit het uiteinde en zijn met canvas bedekt, net als een pop-up. Hij is slechts 4100 lbs droog, nog geen mening over hoe hij trekt, want we halen hem zaterdag op. Ik laat het je dan weten!
Ik had een versie van 16 voet hiervan. Hij trok heel gemakkelijk.

#14 ·
Ik heb ontdekt dat de WK2-trekhaken zeer goed zijn voor zijn wielbasis en gewicht. We hebben onze raceauto's, eerst Miata, nu Porsche, duizenden kilometers zonder problemen gesleept. De sleepmodus schakelt goed, de remmen zijn sterk en de stabiliteit is geweldig. Mijn kilometerstand is redelijk gezien het gewicht (5000 lb) en de oversized banden en snelheid (70-75), 11-14 mpg. Verrassend genoeg krijgt hij een betere kilometerstand in de hoger gelegen staten zoals NM en CO. Deze reis door NM kruisten we een pas van 11.000 voet, een beetje langzaam, maar geen oververhitting of drama.

#16 ·
Even ter vergelijking... Ik trek momenteel een 30' Ultralite Travel Trailer met een drooggewicht van ~6100 lbs. We zitten waarschijnlijk behoorlijk dicht bij het maximale gewicht als hij volledig beladen is... tot nu toe geen problemen.... Ik wou alleen dat ik iets meer vermogen had om op snelheid te komen bij gedoseerde oprit van de snelweg... maar niets wat ik onveilig zou vinden.

#18 ·
Ik heb onze 18' Aerolite Zoom-trailer rondgesleept om er een gevoel voor te krijgen. Ik geef toe dat hij hem gemakkelijker trekt dan mijn JK, maar de 6-versnellingsbak is niet indrukwekkend. Het opschakelen is slecht en hij heeft geen holdback op heuvels. Deze trailer is 2900 lbs droog en we hadden hem niet geladen. In cruise verliest hij veel te veel snelheid voordat hij terugschakelt. Ik had een half-ton Chevy als bedrijfsauto de afgelopen paar jaar met een 5.3 en 6l80 transmissie die veel beter schakelde. De half-ton Ford die ik ook heb, heeft een veel betere 6-versnellingsbak die binnen het ingestelde punt van 3 km/u aan beide kanten blijft. Ik ben dol op de Overland, haat de transmissie. Ik heb nog nooit iets goeds gehoord over Chrysler-transmissies.

#19 ·
Ik heb een 19' en 23' caravan getrokken met mijn 2008 WK en slingeren van de aanhanger is geen probleem geweest met behulp van een van de low-budget wrijvings-anti-slingertoestellen. Beide aanhangers wegen ongeveer 5.000 lbs, wat geen probleem is voor de CRD. Ik ben van plan om een van de 2014's te kopen wanneer de dieseloptie weer beschikbaar is.

#21 ·
Ik sleep een 19 voet lange glasvezel ESCAPE-aanhangwagen achter mijn 2011 Hemi two wheel. De Escape heeft licht afgeronde hoeken die helpen met de windweerstand en het is een tandem-as met een totaal beladen gewicht van 3800# en een kogeldruk van 400# en ik gebruik een gewichtsverdelingskoppeling om het stuiteren in de vrachtwagenstroken te vertragen. We hebben in totaal 34000 mijl gereden en ongeveer de helft daarvan is met de aanhanger aangekoppeld. Ik kan 70 bereiken aan de top van opritten om samen te voegen en de hele dag cruisen met 65 tot 75. Zonder wind halen we ongeveer 15 tot 16 MPG tijdens het slepen, het slechtste met tegenwind is 13. Zonder te slepen haal ik 21 tot 22 op de snelweg en 15 tot 16 in de stad bij de snelheidslimiet plus ongeveer 5. Ik probeerde hem te vervangen door een nieuwe 2012 net als hij, maar de prijs was te hoog, dus kocht ik een verlengde garantie en nieuwe banden, nu moet ik de bougies vervangen. Het is een geweldig trekvoertuig omdat het scherp draait, grote banden en remmen heeft en drie voet korter is dan mijn Ford 150 crew cabs. Ik vind het leuk, Jack uit Tucson

#22 ·
Ik heb een nieuwe 2011 20ft Coachmen trailer gekocht met een drooggewicht van 4083 lbs. Ik trek hem met mijn 2011 Overland V8. Ik haal gemiddeld ongeveer 375-400 km/tank in de Canadese Rockies. Ik kan er probleemloos 125 km/u mee rijden. Ik heb de Tekonsha Prodigy P-3 remcontroller. Dat ding is geweldig. Ik gebruik de boostfunctie op de snelweg en bij hogere snelheden en geen boost in de stad. Ik heb een Husky equalizer trekhaak en sway control, ik zou nooit een trailer trekken zonder. Dit voertuig is geweldig en ik ben blij dat ik de V8 heb. Ik denk dat Ford er spijt van zal krijgen dat ze geen V8 in hun Explorer hebben. Ik wou alleen dat de Diesel vorig jaar beschikbaar was toen ik hem kocht.

#23 ·
Reiscaravan slepen

Ik heb een 2011 Summit, 5.7L V8 Hemi, Towing Package IV en heb net een Passport 2650bh gekocht die 4800 lbs droog weegt en ongeveer 29' lang is. Klinkt alsof ik hier de lengte oprek, gezien de korte wielbasis, maar ik zal zien hoe het gaat en updaten... Een vraag die ik had, was de Quadra Lift-vering, want ik weet dat deze zich automatisch aanpast aan de aerodynamica tijdens het rijden... Ik vroeg me af of dit de configuratie in de war stuurt, aangezien de set-up is uitgelijnd op basis van een bepaalde hoogte? Of houdt de Tow/Haul-knop daar op de een of andere manier rekening mee?

#27 ·
Ik heb een 2011 Summit, 5.7L V8 Hemi, Towing Package IV en heb net een Passport 2650bh gekocht die 4800 lbs droog weegt en ongeveer 29' lang is. Klinkt alsof ik hier de lengte oprek, gezien de korte wielbasis, maar ik zal zien hoe het gaat en updaten... Een vraag die ik had was de Quadra Lift-vering, want ik weet dat deze zich automatisch aanpast aan de aerodynamica tijdens het rijden... Ik vroeg me af of dit de configuratie in de war stuurt, aangezien de set-up is genivelleerd op basis van een bepaalde hoogte? Of houdt de Tow/Haul-knop daar op de een of andere manier rekening mee?
Wat je kunt doen is je trekhaak instellen met de vering in de 'sport'-modus. Dit verlaagt de truck naar aero-hoogte en zet hem correct op voor snelheden boven de 65. Als je niet boven de 65 gaat slepen, hoef je je geen zorgen te maken.

Het verlagen van de truck zal de WD-stangen gewoon dwingen om nog meer nivelleringsdruk toe te voegen.

#24 ·
Vraagt u zich af of de aeromodus (voor- en achterkant iets verlagen) de gewichtsverdelingskoppeling zal verstoren? De achterkant blijft ongeveer even hoog, maar de hoek van het voertuig kan een beetje veranderen. Slepen/vervoeren heeft geen invloed op QL.

#25 ·
Interessante vraag over de invloed van de QL op de sleephoek. Ik heb een Summit die vergelijkbaar is met die van jou en heb niet gemerkt dat de QL verandert in aero tijdens het slepen. Maar we reizen voornamelijk in de westelijke staten waar de sleepsnelheden vaak beperkt zijn tot maximaal 55 mph, of we slingeren door bergen op grote hoogte. Ik zal het de volgende keer dat we door Nevada reizen moeten controleren.

#26 ·
Ik ben nog nooit boven de 55 mph gegaan tijdens het slepen, ook...maar zoals CC opmerkte, is het onwaarschijnlijk dat het verlagen van de neus met een halve inch een factor van betekenis zal zijn in het grotere geheel. Het correct balanceren van de lading en het correct gebruiken van WDH is veel belangrijker.

#29 ·
Dus, mijn vraag gaat over de Quadra Track en de WD-trekhaak. Ik heb een 2015 Overland en ik kan geen informatie vinden over hoe ik het voertuig kan laten stoppen met het aanpassen van het niveau om een WD-trekhaak correct aan te sluiten en te gebruiken. Zelfs mijn Airstream-dealer is verbijsterd door de GC en Quadra Track. Niets in de handleiding en ik heb er veel moeite mee om online iets te vinden. Is er hulp daar?????