Jeep Enthusiast Forums banner

Verlengde remleidingen

231 views 15 replies 6 participants last post by  Jeepmeister  
#1 ·
Na al die jaren ben ik van plan om bekrachtigde remmen op onze '83 CJ-8 te installeren. Heb zojuist een systeem gekocht zoals de Crown unit compleet met beugel, dubbele booster, hoofdremcilinder en proportionele klep voor schijf/schijf (SSBC schijven al achter). We moeten remleidingen aanleggen vanaf de nieuwe proportionele klep die voorgemonteerd is op de beugel onder de hoofdremcilinder, naar beneden om aan te sluiten op bestaande leidingen die ik zal loskoppelen van de bestaande proportionele klep die op de oorspronkelijke locatie, binnen de framebalk, is gemonteerd.

Mijn vragen:
1. Gebruik je massieve of flexibele leidingen?

2. Welke AN-fittingmaten zijn nodig aan de uiteinden om de verbindingen te maken?

3. Elk laatste woord van wijsheid zou zeer gewaardeerd worden. Ik wil dit maar één keer doen!! En het veilig en correct doen.

Dave

#3 ·
solid met een pigtail in de leiding. De leidingen zijn 3/16" omgekeerde flare en geen AN-maat. Controleer de maat van de koppelingen om van uw nieuwe leiding naar de oude leiding te gaan, aangezien sommige 10 mm zijn, maar als 3/16" worden verkocht en de 3/16" moeren mogelijk niet goed vastdraaien.
Wat is een pigtail??

#5 ·
Maar dit is waarschijnlijk meer wat bedoeld wordt in de context van de discussie :)

#8 ·
Absorbeert trillingen en zorgt voor flexibiliteit tussen de apparaten die aan elk uiteinde van de lijn zijn bevestigd.
Gebruik hetzelfde concept met koperen leidingen voor de oliedrukmeter van het blok, door de firewall, naar de meter.

Image

• Helpful
Reactions: Skerr
#9 ·
Remleiding varkensstaarten

Image

• Like
  • Helpful
Reactions: Skerr and Fourtrail