Po dokonaniu kilku zamian i pracy nad zamianą z 258 na 4.0, chciałbym zapytać #1 DLACZEGO????
Twój silnik stuka, ok, możesz go przebudować i pozostać przy obecnym ustawieniu i zachować więcej momentu obrotowego.
#2 kogo obchodzi, co myślą inni... to Twój JEEP! Rób, co chcesz...
Ale zamiana na 4.0 to świetny wybór, jeśli zdecydujesz się na zamianę.
Jeśli jeździsz w terenie, gaźniki SĄ DO DUPY! Nie ma na to rady. Bez względu na markę lub rozmiar gaźnika, będzie kąt, którego nie lubi i nie chce działać. A w terenie znajdziesz ten kąt.
Wtrysk paliwa dba o zimne rozruchy, gaśnięcie w zimną pogodę, gaśnięcie na wzniesieniach, a następnie próby ponownego uruchomienia, tracisz moment obrotowy, ale zyskujesz trochę mocy.
Zazwyczaj okaże się, że jeśli nie masz wszystkiego już rozłożonego, próba włożenia 4.0, a następnie użycia gaźnika będzie droższa niż prosta zamiana na 4.0.
4.2l 258 jest moim zdaniem lepszym silnikiem niż nowszy 242 4.0l, ale kompromis jest nadal lepszą opcją.
Możesz zamienić głowicę z 4.0 na dobry 258 i uzyskać to, co najlepsze z obu, ale znowu więcej $$$$. Możesz również wykonać opcję Stroker, jak wspomniano.
Najłatwiej jest zdobyć kompletny 4.0. A naprawdę najlepszą rzeczą do poszukiwania jest rozbity 2WD XJ i kupno całości, aby mieć prawie wszystko i być osobą, która to wyciągnie. Jeśli możesz to wszystko zrobić i masz miejsce. W przeciwnym razie spędzisz więcej czasu i pieniędzy na poszukiwaniu części i zdobywaniu właściwych dla roku 4.0, który posiadasz.
Nie używałem wentylatora mechanicznego w moim CJ od wielu lat, więc konfiguracja podwójnego wentylatora XJ nie ma dla mnie znaczenia. Kupiłem nową chłodnicę CJ (starą załataną kilka razy na szlaku) z aluminiową osłoną i podwójnymi wentylatorami elektrycznymi już zamontowanymi i gotowymi do włożenia za 200 $. Nie widziałem wielu, które pasują do fabrycznych otworów montażowych, więc robię mały kawałek wspornika, który ma się między nimi znaleźć. Używam przekaźników i podłączam je do przełącznika, aby wentylatory były włączone lub wyłączone, kiedy chcę. Więc jeśli jest gorąco podczas jazdy w terenie i zatrzymujemy się na szlaku, mogę wyłączyć Jeepa, ale pozostawić wentylatory na chwilę włączone.
Jeśli możesz znaleźć 4.0 z dołączoną skrzynią biegów AX15 z 94 95 YJ lub 97 TJ, mają one zewnętrzny cylinder pomocniczy. Niektóre 93 YJ i niektóre 98 TJ również mogą mieć, ale 94-97 są zewnętrzne. I oczywiście nie ma Wranglerów z 96 roku. Chociaż TJs zostały zbudowane w 96 roku, to są modele z 97 roku.
Możesz zachować działające wskaźniki CJ z nadajnikami CJ w bloku 4.0 i zamienić resztę bezpośrednio.
Jeśli masz więcej pytań dotyczących zamiany, pytaj.
Jeśli naprawdę chcesz pozostać przy gaźniku, inni będą musieli bardziej szczegółowo się tym zająć. Czułem to samo 20 lat temu, ponieważ myślałem, że będzie to łatwiejsze. Wcale nie i szczerze mówiąc wydawało się to bardziej kłopotliwe, kosztowniejsze i ostatecznie bezcelowe.
Większość ludzi obawia się problemu z okablowaniem przy zamianach, a z kompletnym 4.0, PDC (power distribution center), ECM (electronic control module) i wiązką przewodów, wszystko z tego samego Jeepa, jest to najłatwiejsze.