Jeep Enthusiast Forums banner

Kolejne 258 do wymiany 4.0

7.1K views 12 replies 8 participants last post by  danescholl1989  
#1 · (Edited)
Witajcie wszyscy, myślę o wymianie mojego 258 na 4.0. Tak, przeszukałem stronę, ale nie znalazłem wszystkich informacji. Potrzebuję więc, proszę, pomóżcie mi. Chcę zainstalować gaźnik 4.0 lub może założyć Howell na 4.0, który będzie zamontowany, więc nie obchodzi mnie wiązka przewodów. Chcę również przeszczepić jak najwięcej z 258 do odbudowanego bloku 4.0. Ale czy 4.0 ma pasek wieloklinowy? Czy będę musiał wymienić tłumik drgań, aby użyć alternatora, który był z 258? Czy to zakłóci równowagę wału korbowego? Czy 4.0 i 258 używają tej samej pompy wodnej? Pokrywa łańcucha? Koło zamachowe i sprzęgło? Czy można włożyć kolektor dolotowy i wydechowy 1bbl lub 2 bbl z 258 do 4.0? Czy średnica zewnętrzna tulei pilotującej jest nadal taka sama? Czy mocowania silnika są takie same, czy mogę zbudować adapter lub włożyć dystans, aby zniwelować różnicę? Czy nadal mogę włożyć mechaniczną pompę paliwa z powrotem do boku 4.0, gdzie, jak przypuszczam, znajduje się teraz płyta? Czy czujniki temperatury i oleju 258 będą działać w 4.0? Czy obudowa dzwonu między 258 a T5 pasuje do 4.0? Czy mogę użyć rozdzielacza z 258 w 4.0? Czego jeszcze mi brakuje? Chcę uniknąć niespodzianek. Twoje uwagi są mile widziane!
 
#2 ·
Czy przeczytałeś ten wątek?


Jest w "Stickies" na górze forum CJ.

Zbudowałem 4.0 z wałem korbowym 258, zwiększając pojemność 4.0 do 4.7 z nadwymiarem ".060. To bym zasugerował, ale jeśli chcesz uruchomić standardowy 4.0, to twój wybór.

Sugerowałbym uruchomienie MPFI, które Chrysler umieścił w silniku.

4.0 przykręci się bez żadnych modyfikacji, ale akcesoria z 258 nie zostaną zamienione tak, jak byś myślał.

Utrzymuj to proste, zamień cały 4.0 w miejsce, w którym znajdował się 258, to prosta sprawa.

Aby zamienić kompletny 4.0 w starszym Jeepie, musisz użyć całego wiązki przewodów silnika, w tym ECM i PCM.

Jest około pięciu lub sześciu przewodów, które muszą być połączone lub podłączone z wiązki 4.0 do okablowania CJ. To nie jest takie trudne, ale miałem przyjaciela, który to dla mnie zrobił, podczas gdy ja patrzyłem, więc było jeszcze łatwiej…lol

Po podłączeniu przewodów wszystkie akcesoria działały jak przed zamianą, ale podwoiłem moc, jaką wytwarzał 258. Nie mógłbym być bardziej zadowolony z zamiany silnika.

Google "five to fire"

Image
 
  • Like
Reactions: eprobe1
#4 ·
Ale czy 4.0 ma pasek wieloklinowy? Tak, 4.0 ma pasek wieloklinowy. Czy będę musiał wymienić tłumik drgań skrętnych, aby użyć alternatora, który był z 258? Jeśli zachowasz pasek wieloklinowy, zamiast paska klinowego, będziesz musiał albo zamienić koło pasowe, albo użyć alternatora 4.0. Czy to wytrąci wyważenie wału korbowego? Czy 4.0 i 258 używają tej samej pompy wodnej? Nie, z powodu paska wieloklinowego. Pasek biegnie w przeciwnym kierunku z paskiem wieloklinowym niż z paskiem klinowym. Osłona łańcucha? To samo AFAIK. Koło zamachowe i sprzęgło? Ponieważ nie używasz okablowania 4.0, możesz użyć koła zamachowego 258. Czy możesz włożyć kolektor dolotowy i wydechowy 1bbl lub 2 bbl z 258 do 4.0? Czy średnica zewnętrzna tulei prowadzącej jest nadal taka sama? Tuleje prowadzące zmieniały rozmiar przez lata. Najlepiej zmierzyć wał 4.0. Czy mocowania silnika są takie same, czy mogę zbudować adapter lub włożyć dystans, aby zrekompensować różnicę? Możesz użyć mocowań ze swojego CJ. Jednak jedna ze śrub po stronie kierowcy ma inny skok/rozmiar niż 258. Czy nadal mogę wepchnąć mechaniczną pompę paliwa z powrotem do boku 4.0, gdzie zakładam, że jest teraz płyta? Nie wiem, czy 4.0 ma otwór na pompę paliwa. Czy czujniki temperatury i oleju 258 będą działać na 4.0? Tak. Czy obudowa dzwonu między 258 a T5 pasuje do 4.0? Tak. Czy mogę użyć rozdzielacza z 258 na 4.0? IDK. Czego jeszcze mi brakuje? Chcę uniknąć niespodzianek. Twoje uwagi są mile widziane!
Zobacz moje odpowiedzi w CZERWONYM powyżej

Włożyłem 4.0 z 93 XJ do mojego 84. Zainstalowałem pełny MPFI z XJ. Jednym z problemów (ale wcale nie jedynym) było umiejscowienie wentylatora chłodzącego w XJ, które zostało przesunięte na stronę pasażera. Pompa wodna, która była dostarczona z silnikiem, nie mogła utrzymać wentylatora chłodzącego. Dostałem pompę wodną z YJ, aby utrzymać wentylator i umieściłem go na środku. Miałem wiele innych problemów, ale nie specyficznych dla Twojej konwersji. Jak napisał Axhammer, miejsca montażu akcesoriów są różne dla 4.0 i 258. Być może będziesz chciał zdobyć kompletny 4.0 plus akcesoria i dokonać konwersji na gaźnik i pominąć wszystkie rzeczy MPFI.
Image
 
#5 ·
Pedal: Też jestem tym zdezorientowany. Myślę, że AMC porzuciło 258 w '86 roku dla przeprojektowanego 4.0. Więc kiedy ludzie mówią o 4.2, myślę, że mówią o 258. Dlaczego po prostu nie nazwać go 258?

87MJTim i Axhammer: Dzięki za odpowiedzi. Zdjęcia naprawdę wyjaśniają sytuację. Jestem w punkcie, w którym wszystkie moje opcje będą kosztować więcej, niż jestem gotów wydać w kategoriach czasu i pieniędzy. Jednak stukanie w moim 258 staje się głośniejsze i spala olej. Będę musiał medytować.
 
#6 ·
Wszystko jest do zrobienia, ale kończysz z silnikiem na gaźnikach, ale zaprojektowanym do wtrysku. Mopar MPI to najlepszy wtrysk dla Jeepa 4.0, świetny system kolektora suchego. Większość ludzi robi tę zamianę, aby zamontować MPI.
 
  • Like
Reactions: eprobe1
#9 ·
Eprobe, nie pozwól mi cię zniechęcić.

Myślę, że to świetny pomysł!!!!! A dodatkowe elementy, które zidentyfikowałem, nie będą cię dużo kosztować ani nie zajmą dużo czasu, aby je zmienić.

Chodzi tylko o to, że poszedłbym te dodatkowe 22 jardy, 3 tygodnie bólu i 500 dolarów, żeby dostać MPI. Mam to w moim XJ Cherokee, a różnica w stosunku do 258 z gaźnikiem jest ekscytująca.
 
  • Like
Reactions: eprobe1
#10 ·
Po dokonaniu kilku zamian i pracy nad zamianą z 258 na 4.0, chciałbym zapytać #1 DLACZEGO????

Twój silnik stuka, ok, możesz go przebudować i pozostać przy obecnym ustawieniu i zachować więcej momentu obrotowego.

#2 kogo obchodzi, co myślą inni... to Twój JEEP! Rób, co chcesz...

Ale zamiana na 4.0 to świetny wybór, jeśli zdecydujesz się na zamianę.

Jeśli jeździsz w terenie, gaźniki SĄ DO DUPY! Nie ma na to rady. Bez względu na markę lub rozmiar gaźnika, będzie kąt, którego nie lubi i nie chce działać. A w terenie znajdziesz ten kąt.

Wtrysk paliwa dba o zimne rozruchy, gaśnięcie w zimną pogodę, gaśnięcie na wzniesieniach, a następnie próby ponownego uruchomienia, tracisz moment obrotowy, ale zyskujesz trochę mocy.

Zazwyczaj okaże się, że jeśli nie masz wszystkiego już rozłożonego, próba włożenia 4.0, a następnie użycia gaźnika będzie droższa niż prosta zamiana na 4.0.

4.2l 258 jest moim zdaniem lepszym silnikiem niż nowszy 242 4.0l, ale kompromis jest nadal lepszą opcją.

Możesz zamienić głowicę z 4.0 na dobry 258 i uzyskać to, co najlepsze z obu, ale znowu więcej $$$$. Możesz również wykonać opcję Stroker, jak wspomniano.

Najłatwiej jest zdobyć kompletny 4.0. A naprawdę najlepszą rzeczą do poszukiwania jest rozbity 2WD XJ i kupno całości, aby mieć prawie wszystko i być osobą, która to wyciągnie. Jeśli możesz to wszystko zrobić i masz miejsce. W przeciwnym razie spędzisz więcej czasu i pieniędzy na poszukiwaniu części i zdobywaniu właściwych dla roku 4.0, który posiadasz.

Nie używałem wentylatora mechanicznego w moim CJ od wielu lat, więc konfiguracja podwójnego wentylatora XJ nie ma dla mnie znaczenia. Kupiłem nową chłodnicę CJ (starą załataną kilka razy na szlaku) z aluminiową osłoną i podwójnymi wentylatorami elektrycznymi już zamontowanymi i gotowymi do włożenia za 200 $. Nie widziałem wielu, które pasują do fabrycznych otworów montażowych, więc robię mały kawałek wspornika, który ma się między nimi znaleźć. Używam przekaźników i podłączam je do przełącznika, aby wentylatory były włączone lub wyłączone, kiedy chcę. Więc jeśli jest gorąco podczas jazdy w terenie i zatrzymujemy się na szlaku, mogę wyłączyć Jeepa, ale pozostawić wentylatory na chwilę włączone.

Jeśli możesz znaleźć 4.0 z dołączoną skrzynią biegów AX15 z 94 95 YJ lub 97 TJ, mają one zewnętrzny cylinder pomocniczy. Niektóre 93 YJ i niektóre 98 TJ również mogą mieć, ale 94-97 są zewnętrzne. I oczywiście nie ma Wranglerów z 96 roku. Chociaż TJs zostały zbudowane w 96 roku, to są modele z 97 roku.

Możesz zachować działające wskaźniki CJ z nadajnikami CJ w bloku 4.0 i zamienić resztę bezpośrednio.

Jeśli masz więcej pytań dotyczących zamiany, pytaj.
Jeśli naprawdę chcesz pozostać przy gaźniku, inni będą musieli bardziej szczegółowo się tym zająć. Czułem to samo 20 lat temu, ponieważ myślałem, że będzie to łatwiejsze. Wcale nie i szczerze mówiąc wydawało się to bardziej kłopotliwe, kosztowniejsze i ostatecznie bezcelowe.

Większość ludzi obawia się problemu z okablowaniem przy zamianach, a z kompletnym 4.0, PDC (power distribution center), ECM (electronic control module) i wiązką przewodów, wszystko z tego samego Jeepa, jest to najłatwiejsze.
 
#11 ·
Dostaję zamianę 4.0mpfi. Dostaję pracę 4.7. Dostaję odbudowę 258. Nie dostaję gaźnikowego 4.0. Nie jest do tego przeznaczony, nawet kolektor dolotowy nie działa dobrze z mieszanką paliwowo-powietrzną z gaźnika. Odbuduj 4.2, daj mu super-łagodny wałek rozrządu do holowania, wyczyść trochę porty, daj mu przyzwoitą obróbkę zaworów.
 
#12 ·
Mój pierwotny plan zakładał odbudowę 258 i zamontowanie na nim przepustnicy Howella (plus całe okablowanie), które akurat mam pod ręką. Ale mój 258 siedzi około 2 cale do przodu od miejsca, w którym byłby, gdyby był standardowy, a Howell nie pasuje. To kolektor 1 bbl i potrzebowałbym dwóch adapterów, żeby go tam zamontować. Maska by się nie zamknęła. Mógłbym kupić kolektor 2 bbl, ale są drogie. Mógłbym zbudować niestandardowy adapter, ale to byłoby drogie. Przesunięcie silnika do tyłu oznaczałoby (między innymi) skrócenie wału napędowego, który i tak ma tylko około stopy długości. Włożenie AX15 za mój silnik skróciłoby wał napędowy o kolejne kilka cali. Poza tym mam już odbudowane t5 i było drogie. Myślałem o 4.0, ponieważ jest ich więcej niż 258, ale znowu mają swój własny zestaw problemów. Wszystkie akcesoria! A takie przeszczepy zawsze mają jakiś dziwny problem, którego naprawa zajmuje trochę czasu. Jak widać, mam dużo na głowie. Muszę martwić się o koszty, trwałość, możliwości terenowe. Poza tym to mój codzienny kierowca, więc wszystko musi być zrobione szybko. Dzięki wszystkim za radę. Podjęcie decyzji zajmie mi prawdopodobnie tygodnie. Dam znać, co postanowię.