TJ with 2.5" SL and 1.25" BL...on 32s? - JeepForum.com
Search  
Sign Up   Today's Posts
User: Pass: Remember?
Advertise Here
Jeep Home Jeep Forum Jeep Classifieds Jeep Registry JeepSpace Jeep Reviews Jeep Gallery Jeep Clubs Jeep Groups Jeep Videos Jeep Events Jeep Articles
Go Back JeepForum.com > General Jeep Forums > Jeep Picture Requests > TJ with 2.5" SL and 1.25" BL...on 32s?

Rampage Bowless Soft Top Oconee offroadAlloy USA Still AvailableAdvance Adapters SYE Kits

Reply
Unread 01-24-2014, 12:52 PM   #1
dougiee
Registered User
1999 TJ Wrangler 
 
Join Date: Aug 2012
Location: , RI
Posts: 669
TJ with 2.5" SL and 1.25" BL...on 32s?

Ronald been talked about before but I can't find any pics...thinking about adding the bl to my jeep but wanna se what it will look like first also it would be better if it's on 32s but that don't matter so much...thanks

__________________
It's a jeep thing...you wouldn't understand :)
dougiee is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 09:07 AM   #2
dayriesw
Web Wheeler
 
dayriesw's Avatar
2005 LJ Wrangler 
 
Join Date: Jul 2009
Location: Louisiana
Posts: 5,293
That is enough lift to run 35s.
__________________
Impact Orange LJ - DD...sitting low, flat bottomed, fully armored and locked on 37s

Jeep-Owners.com
LouisianaOffroad.com
dayriesw is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 10:04 AM   #3
dougiee
Registered User
1999 TJ Wrangler 
 
Join Date: Aug 2012
Location: , RI
Posts: 669
Quote:
Originally Posted by dayriesw
That is enough lift to run 35s.
Yea I know but I just bought new 32s and not getting new ones until they wear out
__________________
It's a jeep thing...you wouldn't understand :)
dougiee is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 11:49 AM   #4
NYGLT56
Your Local Body Builder
2003 TJ Wrangler 
 
Join Date: Jan 2010
Location: Somewhere.
Posts: 1,687
Quote:
Originally Posted by dayriesw
That is enough lift to run 35s.
It's even enough to run37s!
__________________
Instagramin --> @Army_Alibaba
NYGLT56 is online now   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 12:02 PM   #5
dougiee
Registered User
1999 TJ Wrangler 
 
Join Date: Aug 2012
Location: , RI
Posts: 669
Quote:
Originally Posted by NYGLT56

It's even enough to run37s!
I really don't wanna regear that's the thing lol
__________________
It's a jeep thing...you wouldn't understand :)
dougiee is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 12:04 PM   #6
NYGLT56
Your Local Body Builder
2003 TJ Wrangler 
 
Join Date: Jan 2010
Location: Somewhere.
Posts: 1,687
Quote:
Originally Posted by dougiee
I really don't wanna regear that's the thing lol
Famous last words. Hahaha
__________________
Instagramin --> @Army_Alibaba
NYGLT56 is online now   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 01:07 PM   #7
DezertTJ
Lost
 
DezertTJ's Avatar
2006 LJ Wrangler 
 
Join Date: Dec 2009
Location: Tucson, Arizona
Posts: 4,736
2.5 rc coils 1.25 bl flat fenders on 32x10s on 17s before it went to 35s



Same set up, but on 35s

__________________
06 LJ Rubicon: AZ Backcountry LJ Build
DezertTJ is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 03:52 PM   #8
dougiee
Registered User
1999 TJ Wrangler 
 
Join Date: Aug 2012
Location: , RI
Posts: 669
Quote:
Originally Posted by DezertTJ
2.5 rc coils 1.25 bl flat fenders on 32x10s on 17s before it went to 35s

Same set up, but on 35s
That doesn't look that bad on 32s I think I'm gonna add a bl when my other mother goes in I'll so I can do the mml at the same time, also what axles/gears do you have with the 35s cuz I honestly think I could go bigger without re gearing everybody said 32s on 3.07 will be terrible and slow but I think its faster then my 31s
__________________
It's a jeep thing...you wouldn't understand :)
dougiee is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 03:54 PM   #9
dougiee
Registered User
1999 TJ Wrangler 
 
Join Date: Aug 2012
Location: , RI
Posts: 669
Quote:
Originally Posted by DezertTJ
2.5 rc coils 1.25 bl flat fenders on 32x10s on 17s before it went to 35s

Same set up, but on 35s
I'm also liking that dirtbike in the first pic haha I want one so bad but were I live there's no where to ride it and plus the cops bust my balls so bad when ever I ride my atv but that's another story lol
__________________
It's a jeep thing...you wouldn't understand :)
dougiee is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 04:23 PM   #10
DezertTJ
Lost
 
DezertTJ's Avatar
2006 LJ Wrangler 
 
Join Date: Dec 2009
Location: Tucson, Arizona
Posts: 4,736
Quote:
Originally Posted by dougiee View Post

That doesn't look that bad on 32s I think I'm gonna add a bl when my other mother goes in I'll so I can do the mml at the same time, also what axles/gears do you have with the 35s cuz I honestly think I could go bigger without re gearing everybody said 32s on 3.07 will be terrible and slow but I think its faster then my 31s
In that picture it had a d30 and d35 with 4.10s and a 4cyl 5spd. It was terrible and I never wheeled it on 35s. Had plans for a 9" and 4.88s
__________________
06 LJ Rubicon: AZ Backcountry LJ Build
DezertTJ is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 04:47 PM   #11
Trendsetter75
Registered User
2010 JK Wrangler 
 
Join Date: Jul 2009
Location: East, New York
Posts: 1,560
Quote:
Originally Posted by dougiee View Post
i really don't wanna regear that's the thing lol
don't fear the re-gear!
__________________
2010 JKU (6-spd)
Trendsetter75 is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 01-26-2014, 04:50 PM   #12
dougiee
Registered User
1999 TJ Wrangler 
 
Join Date: Aug 2012
Location: , RI
Posts: 669
Quote:
Originally Posted by Trendsetter75
don't fear the re-gear!
Wayyy to much money lol. Oh and did I forget to mention im still I high school and I build on a budget haha but I guess my jeeps not bad for my age



image-776476385.jpg

Crappy pic
__________________
It's a jeep thing...you wouldn't understand :)
dougiee is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Unread 03-16-2014, 06:12 PM   #13
dougiee
Registered User
1999 TJ Wrangler 
 
Join Date: Aug 2012
Location: , RI
Posts: 669
Any other pics I talked to my mechanic nd he said he'll install it if I buy it.
__________________
It's a jeep thing...you wouldn't understand :)
dougiee is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the JeepForum.com forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid e-mail address for yourself.
Note: All free e-mails have been banned due to mis-use. (Yahoo, Gmail, Hotmail, etc.)
Don't have a non-free e-mail address? Click here for a solution: Manual Account Creation
Email Address:

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.


Thread Tools






Jeep, Wrangler, Cherokee, Grand Cherokee, and other models are copyrighted and trademarked to Jeep/Chrysler Corporation. JeepForum.com is not in any way associated with Jeep or the Chrysler Corp.