Project HIGH ROLLER aka pepper 2.0 - Page 10 - JeepForum.com
Reply
 
LinkBack Thread Tools
post #136 of 823 Old 08-07-2011, 06:19 PM
The_Blacksmith
Genius with this metal
 
The_Blacksmith's Avatar
1993 XJ Cherokee 
 
Join Date: Mar 2009
Location: New York
Posts: 2,851
instead of parting it, buy another xj and swap the parts over, then sell and scrap whats left.

The_Blacksmith is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #137 of 823 Old 08-07-2011, 06:24 PM
koolaid5
Stuck In The Garage!
 
koolaid5's Avatar
1992 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jul 2009
Location: Chambersburg
Posts: 5,881
I disagree.... just part it out and buy a cheap as hell XJ. I'm talking $500-$1000. You can fix whatever is wrong with it and then just do a few minor upgrades. Run 31's ....MAYBE 33's. That will let you still get out there and do some wheeling and keep it as your DD. It should leave you with enough $$ to pick up a used ATV as well. Best of both worlds.

I know all about financial issues.... how do you think I ended up over here again I'm working on getting out of debt and making sure I'm never in this position again.
koolaid5 is offline  
post #138 of 823 Old 08-07-2011, 10:43 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
Quote:
Originally Posted by The_Blacksmith View Post
instead of parting it, buy another xj and swap the parts over, then sell and scrap whats left.
yeah i was gonna sell the grand and do that but after driving a grand, i could never DD an xj again lol. all the creature comforts, the luxury and the room just makes me not want to go back haha

Quote:
Originally Posted by koolaid5 View Post
I disagree.... just part it out and buy a cheap as hell XJ. I'm talking $500-$1000. You can fix whatever is wrong with it and then just do a few minor upgrades. Run 31's ....MAYBE 33's. That will let you still get out there and do some wheeling and keep it as your DD. It should leave you with enough $$ to pick up a used ATV as well. Best of both worlds.

I know all about financial issues.... how do you think I ended up over here again I'm working on getting out of debt and making sure I'm never in this position again.
for sure man i almost bought that $300 xj but i didnt. i kind of want to find a cheap V8 grand and make that a wheeler. but an xj would be a more practical beater. right now i think im gonna part the xj, use some of the money to buy 4.5" coils, bilstiens and long arms for the grand and put the rest towards student loans. i hear ya on debt. im paying student loans and now have to pay for 4 fillings for my teeth, paying for getting my wisdom teeth pulled and possibly braces.

but im still in the jeep thing. the zj is coming along great, check the build in the sig

1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
post #139 of 823 Old 08-07-2011, 10:54 PM
koolaid5
Stuck In The Garage!
 
koolaid5's Avatar
1992 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jul 2009
Location: Chambersburg
Posts: 5,881
I hear ya about not wanting to DD the XJ anymore. After I picked up my '99 Durango with leather interior and 5.9L V8 I'd have a hard time going back to the '92 POS XJ That's why the XJ is the beater now and the bikes and Durango will be the DD's. I only paid $2k for the Durango though .... hahahahahah
koolaid5 is offline  
post #140 of 823 Old 08-07-2011, 11:12 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
lucky *** haha i came so close to buying a $1500 98 5.9 grand but it needed a tcase, rear end, VIC work, hatch was stuck closed, hatch was rusty, paint flaking off both bumpers, interior was dirty and it needed exhaust work. who knows maybe one day the zj will be the wheeler and ill have a truck to tow it haha

1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
post #141 of 823 Old 11-06-2011, 06:01 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
Well, I figure some closure is necessary.


1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
post #142 of 823 Old 11-07-2011, 03:48 PM
CTeunuch
Registered User
1999 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2009
Location: Sudbury, MA
Posts: 1,314
Looks like it's buggy time

Think Twice Garage
"Yeah, that might work, pass me the grinder..."
94ZJ AX15/HP44/8.8/5.13's/35'' MTZ's SOLD
99XJ 4.0/AW4/HP30/8.25 build coming soon...
www.undergroundjeeps.net
CTeunuch is offline  
post #143 of 823 Old 11-07-2011, 03:50 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
Haha I wish! It definitly would be if houses, gas and college was cheaper!

1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
post #144 of 823 Old 11-07-2011, 05:26 PM
pyrotyro
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jan 2009
Location: Crawlorado
Posts: 1,085
Quote:
Originally Posted by aircruiser View Post
Haha I wish! It definitly would be if houses, gas and college was cheaper!
I hear ya man, I find it hard to justify putting money into the heep, I dont want to neglect the things that are truly important to me.

If you want to get into quads, do it! Theyre a different kind of fun, being able to go fast and anywhere you want. And the zj would be perfect to pull a small trailer! You can always get back into jeeps again later

My Jeep story:Vanessa

My youtube channel:http://www.youtube.com/user/MRpyrotyro
pyrotyro is offline  
post #145 of 823 Old 11-07-2011, 09:18 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
Hah was thinking about it but I don't have the money right now. I was looking to get into them when I was going to buy a truck haha. But yeah I know what you mean I am going to talk to a co-worker tomorrow about building bumpers for the ZJ haha

1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
post #146 of 823 Old 11-07-2011, 10:40 PM
The_Blacksmith
Genius with this metal
 
The_Blacksmith's Avatar
1993 XJ Cherokee 
 
Join Date: Mar 2009
Location: New York
Posts: 2,851
Quote:
Originally Posted by aircruiser View Post
yeah i was gonna sell the grand and do that but after driving a grand, i could never DD an xj again lol. all the creature comforts, the luxury and the room just makes me not want to go back haha
After owning and driving a zj, loaded. I'm glad to go back to the xj, I still feel its an upgrade. I just kind of felt like it was a mid sized van in my zj, even tho it was lifted 3'' on 31's with a locked rear. It just wasn't for me.

I was sitting in the floor of my xj (seat not installed yet lol) earlier, just backing it into the garage (second time in 2 days its ran, and the first 2 times in over a year before that lol) and just felt better than I did driving my zj.

Idk hard to explain. I'm a fan of creature comforts too, but I greatly perfer the xj (I never thought I would as an xj guy I started falling in love with zjs til I had one, then I was like ehhhhhh)
The_Blacksmith is offline  
post #147 of 823 Old 11-07-2011, 10:45 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
I hear ya I will agree the XJ feels much more "Jeep" like with the harsh ride, boxy look and rugged feel. Not saying that in a bad way, the ZJ does seem more van like being so big and plasticy on the outside with plastic bumpers, but hopefully taking care of that soon haha. My plan for the ZJ is steel bumpers, adjustable control arms, more armor and better shocks and DD it until I can afford something to DD and make the ZJ a winter rig and off-road mostly.

1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
post #148 of 823 Old 05-10-2012, 07:26 PM
ibjeepin95
Registered User
1999 XJ Cherokee 
 
Join Date: Sep 2006
Location: Harrisonburg, VA
Posts: 4,244
ibjeepin95 is offline  
post #149 of 823 Old 05-10-2012, 07:51 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
She got stripped and parted. I needed the money but it all worked out. My ZJ is up for sale, I got a truck now and I don't need a fully loaded luxury vehicle for off-roading lol. Plus it's pushing the towing limits of my truck with a 1,500lbs. trailer. $3,000 of what I get for my ZJ is going into student loans and what is left over is going towards another XJ. Plan is to buy a cheap cherokee, 3.5-4.5" lift, built HP30/built 8.8, 36" IROKs, skidded up, built to wheel. I will start that build in this thread.

1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
post #150 of 823 Old 09-21-2012, 06:21 PM Thread Starter
aircruiser
Registered User
 
aircruiser's Avatar
1996 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jun 2006
Location: minnesota
Posts: 9,774
Dont wanna get everyones hopes up but right now, looks like pepper 2.0 is going back together. I thought about it and I am building probably a dual tcase setup for an xj, axles and suspension and caging the next one so I was like ****, why not save money and do it to my current one. So I am probably hauling it back down in the spring to start on it. For now, I am combing craigslist for an axle setup, might just stick with an HP30 and 8.8, who knows. Either way, now that I have a job where I can fab up stuff, I am excited to start on it. But cash is tight right now since I am saving up for a cruise I am going on in january with the gf and her mom.

Thats all for now

1996 XJ on 36" TSLs, 4", locked F/R, stretched
aircruiser is offline  
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now



In order to be able to post messages on the JeepForum.com forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid e-mail address for yourself.



Email Address:
OR

Log-in









Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.




Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page



Similar Threads
Thread Thread Starter Jeep Forums Replies Last Post
99 Chili Pepper Red weems Jeep Builds 41 04-02-2011 12:29 AM
98 TJ Chili Pepper Red Mods ahlbe1cl Jeep Builds 7 05-12-2010 07:21 AM
Any chilli pepper red tj's?? ozjeep Jeep Picture Requests 10 03-27-2010 04:22 PM
Chili Pepper Red Pearl TJs Please jrs948 Jeep Picture Requests 3 05-03-2008 10:34 PM
Chilli Pepper Red TJ's jeepsgotnutz Jeep Picture Requests 4 03-05-2007 06:41 AM

Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are Off
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome