98 Green XJ - Daily Driver Build - Page 24 - JeepForum.com
Search  
Sign Up   Today's Posts
User: Pass: Remember?
Advertise Here
Jeep Home Jeep Forum Jeep Classifieds Jeep Registry JeepSpace Jeep Reviews Jeep Gallery Jeep Clubs Jeep Groups Jeep Videos Jeep Events Jeep Articles
Go Back JeepForum.com > Models > Jeep Cherokee & Comanche Forums > XJ Cherokee Technical Forum > 98 Green XJ - Daily Driver Build

Rugged Ridge 8500lb Winch w/ Steel Cable $294.99 Shipped OSmittybilt Products at Oconee Off-Road!Building a Bumper?

Reply
Unread 05-01-2013, 05:16 AM   #346
DNFJ
Web Wheeler
 
DNFJ's Avatar
2000 XJ Cherokee 
 
Join Date: Dec 2011
Location: Pittsburgh, PA
Posts: 3,730
Choppy chop

__________________
Wannabe Desert Rat
'00 XJ 6.5" w/ 33s
Built Not Bought #704
DNFJ is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 05:16 AM   #347
Project1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2010
Location: Florida
Posts: 3,211
Alright .. I have to admit I have thought about doing the cage that .. But if I did I would have to get full widths and 37's ... its the only option for choped xj. On the other side of the coin ... a lot of XJ's look so bad choped .. IDK and I really like my roof rack too

There is one XJ that coped the back and did a roll bar to hold his roof rack.. but I really didn't like it enough to do it.
__________________
[ ]||||||[ ] ... http://www.jeepforum.com/forum/f11/98-green-xj-daily-driver-build-996260/
Project1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 06:15 AM   #348
crockett07
Registered User
1992 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lake wales, Florida
Posts: 998
You act like this is an option... Get your sawzall and have fun
crockett07 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 06:32 AM   #349
Project1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2010
Location: Florida
Posts: 3,211
Quote:
Originally Posted by crockett07 View Post
You act like this is an option... Get your sawzall and have fun
Its so tempting
__________________
[ ]||||||[ ] ... http://www.jeepforum.com/forum/f11/98-green-xj-daily-driver-build-996260/
Project1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 08:36 AM   #350
Project1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2010
Location: Florida
Posts: 3,211
This is what I'm thinking for a cage... But only single down bars for the B & C pillar.
img3285l.jpg   img3289y.jpg   img3363a.jpg  
__________________
[ ]||||||[ ] ... http://www.jeepforum.com/forum/f11/98-green-xj-daily-driver-build-996260/
Project1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 08:38 AM   #351
Project1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2010
Location: Florida
Posts: 3,211
so like this
img3285l2.jpg  
__________________
[ ]||||||[ ] ... http://www.jeepforum.com/forum/f11/98-green-xj-daily-driver-build-996260/
Project1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 08:42 AM   #352
Project1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2010
Location: Florida
Posts: 3,211
with the inside bars like this

so in this pic... blue on the inside, red outside


so the back looks something like this .. (with out the tire sticking out of the back)
img3285l3.jpg   imagemagic-1-.jpg  
__________________
[ ]||||||[ ] ... http://www.jeepforum.com/forum/f11/98-green-xj-daily-driver-build-996260/
Project1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 09:22 AM   #353
Weeder1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Dec 2010
Location: Lakeland, Florida
Posts: 1,142
Plan on rolling doing 170? Lmao
__________________
-98 xj sport-
http://www.jeepforum.com/forum/f177/weeder1s-xj-build-1391067
Weeder1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 09:30 AM   #354
crockett07
Registered User
1992 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lake wales, Florida
Posts: 998
Quote:
Originally Posted by Weeder1
Plan on rolling doing 170? Lmao
Your not???
crockett07 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 09:35 AM   #355
Project1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2010
Location: Florida
Posts: 3,211
Quote:
Originally Posted by Weeder1 View Post
Plan on rolling doing 170? Lmao
65 tops
__________________
[ ]||||||[ ] ... http://www.jeepforum.com/forum/f11/98-green-xj-daily-driver-build-996260/
Project1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 10:53 AM   #356
Weeder1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Dec 2010
Location: Lakeland, Florida
Posts: 1,142
Dude im white knuckled at 80. Out of balance tires balance out 75-80. Lmao
__________________
-98 xj sport-
http://www.jeepforum.com/forum/f177/weeder1s-xj-build-1391067
Weeder1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 11:32 AM   #357
crockett07
Registered User
1992 XJ Cherokee 
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lake wales, Florida
Posts: 998
Quote:
Originally Posted by Weeder1
Dude im white knuckled at 80. Out of balance tires balance out 75-80. Lmao
People on this damn forum are retarded IMO. Get your damn tires balanced!
crockett07 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 11:35 AM   #358
SFRautomotive
#WannaBeRockBouncer
 
SFRautomotive's Avatar
1992 XJ Cherokee 
 
Join Date: May 2010
Location: Jacksonville,FL
Posts: 2,174
Quote:
Originally Posted by Project1 View Post
so like this
you planning to cut the pillars out like that XJ also?
__________________
92xj....Linked, Locked, Caged, Armored...
what are leaf springs?
"You're what's wrong with America. You don't drink enough PBR and you probably run sway bars on the street. Fawking communist."-ibjeepin95
2013 COTY
SFRautomotive is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 11:39 AM   #359
Weeder1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Dec 2010
Location: Lakeland, Florida
Posts: 1,142
Quote:
Originally Posted by crockett07

People on this damn forum are retarded IMO. Get your damn tires balanced!
Hasnt really bothered me, only shakes at 60-75 and i never drive interstate so f you! Lol
__________________
-98 xj sport-
http://www.jeepforum.com/forum/f177/weeder1s-xj-build-1391067
Weeder1 is offline   Reply With Quote
Unread 05-01-2013, 11:45 AM   #360
Project1
Registered User
1998 XJ Cherokee 
 
Join Date: Feb 2010
Location: Florida
Posts: 3,211
Quote:
Originally Posted by Weeder1 View Post
Dude im white knuckled at 80. Out of balance tires balance out 75-80. Lmao
yea the jeeps are not good top speed cars ... lol .. Mine really only does 65 tops right now .. Still rocking the 3.55 gears .. I want to axle swap so I don't want to waste money on gears for these axles. If you take your doors off 65 feels 85 : )
__________________
[ ]||||||[ ] ... http://www.jeepforum.com/forum/f11/98-green-xj-daily-driver-build-996260/
Project1 is offline   Reply With Quote
Reply
Thread Tools


Suggested Threads





Jeep, Wrangler, Cherokee, Grand Cherokee, and other models are copyrighted and trademarked to Jeep/Chrysler Corporation. JeepForum.com is not in any way associated with Jeep or the Chrysler Corp.